BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Bismillah

~ Jalan MUJAHADAH itu pahit....kerana SYURGA itu manis......~

Friday, February 25, 2011

~ Debaran~

Bismillahirrahmanirrahim….assalamualaikum….selawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W….alhamdulillah kerana masih diberi kesempatan untuk menulis  dan berkongsi serba sedikit dalam blog nie….
Terlalu pantas rasanya masa berlalu…..terlalu banyak rasanya benda yang berlaku…..kadang-kadang ana rasakan seperti mimpi….antara khayalan dan realiti….adakah suratan atau kebetulan? Ana tidak pasti adakah ini ketentuan 
Tuhan….

Allah pemilik segalanya…..Dialah pemegang segala jiwa…dan kepadaNya kita akan kembali jua…ya Allah betulkah pilihan yang aku buat? Atau desakan nafsu yg menjerat? Sesungguhnya aku memohon perlindungan dan bimbinganMu  Ya Allah….jangan biarkan aku terlena dan terleka 
dengan fatamorgana dunia....

Debar? Ya…..ana berdebar….debaran yang semakin menghimpit perasaan….menyesakkan akal fikiran….kerana kita hanya merancang…Allah yg menentukan….Ya Allah tetapkanlah hatiku….permudahkan segala urusanku….kepadaMu aku menyerahkan segala urusanKu….yang ku harapkan hanyalah keredhaanMu…..

Aku insan yang sentiasa melakukan kesilapan….dosaku mengunung setiap saat….hanya kepadaMu aku memohon keampuanan dan kasih sayang..kerana Engkaulah yang Maha pengampun lagi Maha Pengasihani……
Wahai jiwa…tenanglah…..wahai hati….redhalah…..wahai nafsu….tunduklah kepada Allah……” Masya Allah, La quwwatailla billah….  “

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...