BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Bismillah

~ Jalan MUJAHADAH itu pahit....kerana SYURGA itu manis......~

Thursday, January 20, 2011

.:: Jangan khuatir, Tulang Rusuk Takkan Tertukar ::..

“ana akan ta’aruf dengan ukhti beberapa tahun lagi, ketika ukhti sudah lulus” 

“untuk apa antum katakan itu skrg akhi?...
Jika belum siap, adalah jawapannya, lalu mengapa harus antum katakan rencana tersebut pada saya?
Tak tahu kah antum , kalimat itu menggoyahkan kekukuhan iman yang susah payah saya bangun?.”

Ketika antum mengatakan: “ana ingin jaga hati ana untuk ta’aruf dengan ukhti nanti” 

“Lantas, apakah dengan antum berkata seperti itu?
lalu prilaku antum yang sering menelfon saya itu tidak bererti mengotori hati?.
Antum memang sudah seharusnya menjaga hati,hingga tiba saatnya nanti untuk antum berikan seutuhnya kepada wanita yang berhak.” 

Ketika antum mengatakan: “hati-hati, di sana.. jaga diri baik baik..” 

“Bukannya saya tidak suka diperhatikan dan dijaga,tapi cukuplah Allah yang akan menjagaku..Bukankah Allah adalah sebaik-baik Pelindung?”

Ketika antum mengatakan: “ana harap ukhti tidak ta’aruf dengan orang lain sebelum ana”

“Saya tidak boleh menjanjikan apa-apa pun,kerana saya tidak tau apa yang akan terjadi nanti..” 


Sebuah pengajaran,
Wahai akhwat, jika datang kepadamu seorang lelaki baik-baik yang melamarmu, maka kemungkinan dialah jodohmu, suamimu.... 

Wahai ikhwan, jika gadis pujaanmu telah dikhitbah lelaki lain, maka ikhlaskanlah. boleh jadi dia bukanlah bidadarimu. 

"Perempuan-perempuan yang keji adalah untuk yang keji pula dan lelaki yang keji untuk wanita-wanita yang keji, sedangkan wanita-wanita yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik juga diperuntukkan bagi perempuan-perempuan yang baik….” (QS.24:26)"

Maka jika nantinya kita tidak berjodoh, mungkin saya tak cukup baik untukmu,
pasti ada wanita lain yang lebih baik untukmu..

Dan yakinlah, jika memang aku adalah pasangan dari tulang rusukmu,
maka tanpa antum minta untuk tidak ta’aruf dengan orang lain pun, saya akan tatap menjadi pendampingmu..
Karena saya yakin TULANG RUSUK TAKKAN TERTUKAR 

(Sebuah catatan dari seorang sahabat) 
sumber asal : http://www.facebook.com/note.php?note_id=491199606041&id=301729376267







Doaku…
Harapanku…
Pintaku dengan harap…
Harap dengan sangat…
Penuh rendah diri sebagai hambamu
Kurniakan aku masjid yang sempurna
Dengan jodoh yang baik-baik
Penuhi pertemuan dan perpisahannya
Dengan iman, nur dan rahmatmu…
Biar jodohku itu…
Buatkan aku dekat padamu Ya Allah
Biar jodohku itu…
Buatkan syurga nanti jadi naungan untukku
Biar jodohku itu…
Buatkan aku lebih mencintaimu
Lebih dari segalanya Ya Tuhan…
Ya Allah…Amin…

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...